Önkormányzati adófolyamatok optimalizálása - Königsberg Consulting
 
A személyre szabott ügyfélfelület eléréséhez kattintson ide

Önkormányzati adófolyamatok optimalizálása

Az önkormányzatok legfontosabb bevételi forrása a helyi adó, ezért lényeges az adóbevételek növelése, a hátralékállomány kezelése, csökkentése a tényleges végrehajtási cselekmények foganatosítása által. Az adóigazgatási folyamatok optimalizációja révén elérhető hatékonyságnövekedés az adóbevételekre nézve jótékony hatással bír, mert a rendelkezésre álló ügyintézői erőforrás az érdemi munkavégzésre tud koncentrálni.

Az adófelderítésre, az adóalanyok felkutatására az ügyintézők leterheltsége miatt általában kevesebb idő jut a hivatalokban, azonban a hatékonyabb munkavégzés következtében ezen tevékenységek intenzitása növelhető.  Az önkormányzat nézőpontjából a költségvetés egyensúlya vagy a felhasználható szabad pénzeszköz mértékének növelése olyan elérendő cél, amelyhez az adómegkerülés, az adóhátralék felkutatása és behajtása, tehát a hatékonyabb adóhatósági munkavégzés lehet az egyik eszköz.

ELŐNYÖK AZ ÖNKORMÁNYZAT SZÁMÁRA:

  • A felmérés eredményeként rögzített dokumentumok, információk hozzásegítik a vezetőket, érintett munkatársakat az adóigazgatási munkafolyamatok átlátható megismeréséhez.
  • A helyzetfelmérés alapján elkészülnek az optimalizált folyamatábrák és -leírások, valamint a folyamatoptimalizálás megvalósításához összeállításra kerül egy intézkedési terv.
  • A munkatársak, vezetők adminisztratív teendői csökkennek, ezáltal az érdemi ügyintézésre, döntéshozatalra nagyobb hangsúlyt lehet helyezni.
  • A vezetők tiszta képet kapnak a kiosztott feladatokról, munkafolyamatokról, nyomon követhetővé válnak az ügyiratok, ezzel is elősegítve a hatékony, tervszerű, eredményes munkavégzést.
  • A jogszabályok keretei között a felesleges manuális adminisztratív tevékenységek megszüntetésével, automatizmusok folyamatba építésével növelhető a felderítések, adóellenőrzések száma.
  • Megtörténik az adóztatási feladatok ellátásáért felelős szervezeti egységen belüli feladatmegosztás hatékonyságának értékelése.

TERMÉKFELELŐS

BALOGH GÁBOR

közigazgatási menedzser

vezető tanácsadó

12 év helyi, területi, központi közigazgatási tapasztalat

5 év tanácsadói tapasztalat

baloghg@konigsberg.hu

WordPress Image Lightbox