„túl bonyolult az ügyintézési folyamat. Hiába elektronizálom úgyse lesz egyszerűbb.”
„elavult technológiákat kell alkalmazni. Csak futunk a trend után.”
„az embereket nem kötelezi és nem ösztönzi semmi az e-ügyintézésre.”
„az emberek nem értenek az internethez.”
„a többség szívesebben választja a személyes ügyintézést.”
„ritkán kell az embereknek ügyeket intézni, ami miatt megérné megtanulniuk az online ügyintézést.”
„szeretik az emberek, ha személyes segítséget kapnak az ügyintézés során.”
Kanadában Ontario kormánya jelentős megtakarítás ért el a forgalmi engedélyek megújításának folyamatával, mivel sikerült az online ügyintézésre ösztönözni a járműtulajdonosokat.
A 626 212 fő véletlenszerű bevonásával végzett intézkedésnek köszönhetően 28 000 kanadai dollárt takarítottak meg, és elérték, hogy 4,3%-kal többen vegyék igénybe az online ügyintézést.
Mindezt egy 8 héten át tartó vizsgálat keretében valósították meg az online ügyintézés előnyeinek hangsúlyozásával.
A magatartástudomány eredményei új utakat kínálnak az emberi döntéshozatal folyamatának megértésében. Innovatív megoldásokkal segítik a viselkedésváltozást a hagyományos intézkedések kiegészítéseként.
A viselkedésértés a szakpolitika kialakításának hatékony eszközeként az elmúlt években fokozatosan elismerésre került a nagy nemzetközi szervezetek által (Európai Bizottság, OECD, Világbank).
Mára a viselkedésértési módszereket alkalmazó kormányzati egységek száma világszerte meghaladja a 200-at és közel 600 viselkedéstudományi csapat működik.
Viselkedésértési tanácsadásunkkal mi is ezt a listát kívánjuk bővíteni.
Például az e-ügyintézést igénybevevők, elektronikusan indított ügyek, e-felületen beadott nyilatkozatok számának, oldallátogatottságnak, mobilalkalmazásokat használóknak a növelése. Ezek jellemzően európai uniós támogatásból megvalósult e-ügyintézési fejlesztések kiemelt fontosságú eredménymutatói.
Annak a megismerése, hogy az elérni kívánt célcsoport hogyan reagál a jelenlegi helyzetre. Az e-ügyintézés esetében például mik azok a tényezők, amelyek miatt az emberek nem használják ezeket a csatornákat?
Az elérendő cél és a környezet megfelelő ismeretében kidolgozzuk a beavatkozás részleteit. Miután feltártuk az okokat, ami miatt az emberek az adott e-ügyintézési csatorna helyett mást választanak, a viselkedésértés módszereit alkalmazva javaslatokat fogalmazunk meg az ügyfél számára, amelyek a kívánt csatorna használatára ösztönzik (nudge) az állampolgárokat. Ilyen javaslat lehet az ügyintézés esedékességére való figyelmeztetés átfogalmazása, a folyamat egyes lépéseinek átstruktúrálása, kísérő, támogató üzenetek újraértelmezése.
A beavatkozás eredményeként a folyamat elején meghatározott mutatók javulását várjuk. Mindezt a megfelelő mérési módszerekkel – ideális esetben randomizált kontroll vizsgálattal – ellenőrizzük, a kapott eredményeket pedig adaptáljuk.
nem hisz benne, hogy tényleg lesz eredménye
ez csak plusz feladatot jelent
ez biztos csak külföldön működik
alapvetően nem ért egyet a digitalizációval